Organisatie

Herken je dit?

  • Je bedrijfsvoering verloopt moeizaam. De resultaten vallen tegen. Verkopen blijven achter, levertijden worden niet gehaald of de kwaliteit van je producten en diensten laat te wensen over.
  • Het rommelt in je organisatie. Iedereen werkt er keihard voor, maar de mensen zijn geïrriteerd en gefrustreerd.
  • Er zijn veel communicatieproblemen. Zaken verkeerd worden begrepen of te laat worden opgepakt, waardoor je vaak veel te laat hoort als het misgaat met een programma of project.
  • Je hebt continu het gevoel dat je achter de feiten aanloopt, je aan een dood paard trekt en dat je concurrenten je aan alle kanten voorbij lopen.

Hoe zou het voor je zijn als…

  • je inzage krijgt in de diepere oorzaken waarom het niet lekker loopt in jouw organisatie en je weer overzicht hebt en weet wat je doen staat om alles weer lekker te laten lopen.
  • je weer mogelijkheden ziet om producten en diensten weer op tijd op te kunnen leveren, binnen budget en volgens de gemaakte afspraken.
  • als iedereen weer weet wat hij of zij in je organisatie te doen heeft, zodat het vertrouwen en de focus terugkomt en mensen weer met plezier naar het werk gaan.
  • zowel je klanten, jij en je organisatie weer tevreden zijn met de resultaten.

Dat is mogelijk met een 0-meting die bestaat uit:

  • Een uniek wetenschappelijk gevalideerd instrument (de BASc® effectiviteitsmeter) om structurele problemen boven water te halen en handvatten te krijgen om de effectiviteit van je organisatie te vergroten. Inclusief een toelichting van de resultaten in een persoonlijk gesprek of een workshop.
  • Voorstel en bespreking van de gewenste aanpak. Dit kan bestaan uit een het maken van roadmap, bedrijfskundig advies, interne procesbegeleiding, coaching van het team en/of individuele coaching.

Na de 0-meting…

  • heb je inzage in de dieperliggende oorzaken waarom je programma en/of projecten niet soepel lopen en wat er wel goed gaat.
  • weet je wat er nodig is om op structurele wijze de effectiviteit van je organisatie te vergroten, omdat je weet:
    • Waardoor de processen en samenwerking met je stakeholders niet lekker lopen en wat ervoor nodig is om dit te verbeteren.
    • Wat vooral vertraging geeft en veel geld heeft gekost en je een eerste inzicht hebt gekregen om resultaten binnen budget en met minder moeite op te leveren.
    • Waar de onderlinge frustraties zitten en hoe je meer draagvlak kunt creëren voor het belangrijkste doel zodat je klanten, je team en jij meer tevreden kunnen zijn over de resultaten en het gehele proces.
  • een helder advies en plan waardoor jij weer overzicht en focus hebt en weet wat als eerste aangepakt moet worden en hoe je dit kan aanpakken.